søndag den 3. februar 2013

En uge hvor symaskinen har været i centrum

I denne uge har min kære symaskine fået en masse opmærksomhed.
Primært fordi jeg havde sat mig for at sy sønnens fastalavnstøj selv.

Men der sneg sig også lidt andre projekter ind.

Blandt andet blev det til disse kurve til sønnens legehjørne.
















De skal bruges til noget af alt hans legemad. Efter den lille omrokering i legehjørnet, leger han nemlig rigtig meget købmand. Og så skal maden jo lidt mere lettilgængelig end når det lagde i skabet.

Da han først fandt ud af hvad de skulle bruges til, var det et stort hit. Og han skal hele tiden sælge os noget.. (Til at starte med var han sikker på at jeg havde syet ham en hat. Han tog den på hovedet og udbrød "den er altså ALT for stor mor.")
















Så er kurvene kommet på plads, og fyldt op med mad :D

Mønstret har jeg fundet her, hos en super inspirerende blogger. Det er egentlig til en brødkurv, men jeg satte bare lige en hank i af skråbånd, og så blev det til en hængekurv :) Den er super nem at lave, og hendes vejledning er super god.


Men det er skam ikke det eneste :)
Midt i januar lavede Filihunkat nemlig en DIY på hendes "Mis med de blå øjne", som bare er helt vildt skøn.
Så sådan hen skulle jeg selvfølgelig prøve at lave...

Den er langt fra lige så nuttet som hendes udgave, da hovedet blev lidt mærkeligt. ;)
Den blev også grøn i stedet for hvid, på sønnens ønske :D

Han er helt vildt med den, selvom at det er en drillemis (det kalder han den)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar