søndag den 24. februar 2013

Kiel - Gøteborg - Kiel -- En skøn kærestetur

Så ramte vi den sidste dag i ferien.
Den er simpelthen fløjet afsted, og synes slet ikke at jeg er klar til at den slutter.

Ferien startede jo med en kærestetur for manden og jeg.
Vi havde fået et gavekort til et mini cruise på ruten Kiel - Gøteborg.
Så søndag afleverede vi sønnike ved hans older, og så dog vi ellers imod Tyskland.

Underholdningskasse til bilturen :)

På vejen spiste vi medbragt frokost i en tysk by, og gik en lille tur langs vandet.
SUPER HYGGELIGT...

Vi nåede Kiel, hvor vi kunne få ombord på færgen. Det var en lille men hyggelig kahyt med havudsigt ;)
Vi spiste aftensmad i færgens resturant, og var så heldige at få nogle af de bedste pladser, nemlig med udsigt ud til fronten af skibet.
Desværre var det allerede blevet mørkt da skibet sejlede ud. Men smukt var det alligevel, da man kunne se alle lysene på land.

Vores lille kahyt

Skøn og romantisk udsigt. :) så er vi klar til kærestetur.

Der var Musik Quiz i baren. Det skulle vi prøve.
Nabobordet skulle rette ens svar. Tror de har fået sig et billigt grin. havde kun 2 rigtige ;)

Så sejler vi under storebælt. Det var sq lidt sejt ;)

Så ankom vi til Gøteborg. Desværre var vejret ikke det bedste. men det holdte heldigvis tørt det meste af dagen.

Desværre ikke det bedste vejr.
Vi indtog brunch på den HYGGELIGSTE lille cafe: Cafe Kringlen. En økologisk cafe, men alligevel super billig. Og samtidig med det LÆKRESTE mad. Kunne seriøst være blevet der inde hele dagen.
(Meget af deres brød var bagt med surdej, og inspireret af dette har jeg faktisk startet min egen surdej op her i ferien. Den skulle være klar på tirsdag.. Venter spændt ;))

Cafeen lagde i den gamle bydel HAGA, som bare var rigtig hyggelig at færdes i. Skønne bygninger og ikke mindst små fantastiske butikker. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg sætte mine ben i de gader.

Vi fik også besøgt strøget (eller hvad man kalder det) men der var vi ikke så længe. Vi ville hellere rundt og kigge på den smukke by, og finde de små sjove butikker vi ikke lige falder over her hjemme.
Men det blev da til et par nye sko og et par strømper (da mine gik i stykker, og jeg hurtigt endte med helt våde tær ;) )

Udrykning kom vi også forbi en masse af. Der var opstået brand i en lejlighed. (billedet tog jeg meget diskret. Er normalt ikke typer den tager billeder af andres ulykke.)
Koldt koldt koldt

Manden min som er fodboldfan ville selvfølgelig gerne forbi byens stadion. Så der lagde vi vejen forbi. Og ellers gik vi bare hånd i hånd, snakkede og kiggede på den smukke by, og besøgte skønne butikker.

Ullevi

Vi spiste sen frokost på en anden hyggelig cafe, også beliggende i Haga bydelen. Vi fik den lækreste pastasalat, med skønne råvarer og i rigelige mængder.
Og sluttede af med den skønneste kop varm chokolade. :D

Lækkert, lækkert, lækkert.

På vej tilbage til færgen var vi lige forbi et lokalt supermarked, og købe lidt brød til aftensmad på færgen. Og så var vi ellers klar til turen tilbage.

I det tyske supermarked havde de simpelthen de sjoveste æg (nok i anledningen af påske)

Da vi var i Kiel igen, var vi lige inde i et supermarked og købe lidt vand og lidt vi kunne spise til morgenmad.
Så gik turen ellers hjem, hvor vi på vejen lige var et smut i City park for at handle lidt. Fleggaard fik da også besøgt.

Det var skønt at komme hjem til sønnike igen. Og vi blev modtaget med store krammer, og en dreng der havde TRAVLT med at fortælle om alt det han havde oplevet med olderne.