tirsdag den 26. februar 2013

Lækker aftensmad

Normalt er det min dejlige mand der har enedomæne på madlavningsfronten.
Her har vi en super opdeling. Han laver mad, jeg bager og laver lækkerrier :)

Men, nu er det jo sådan med de butiksansatte. Der høre jo indimellem aftenarbejde med.
Så i dag skulle sønnike og jeg selv stå for aftensmaden.
Lidt stressende, da det også er dagen hvor vi går til gymnastik, og først er hjemme ca.17.15.

Men men men. Denne gang havde jeg altså bestemt at vi skulle have noget andet en det sædvanlige tirsdagsrugbrød.
Så igår lavede jeg en tomatsuppe, som så bare skulle varmes op i dag. Og så med lidt suppehorn til.

Og hvis jeg selv må sige det så WAW hvor smagte den godt.
(typisk det endelig lykkedes at lave god mad, når manden så ikke er der til at smage at det faktisk smagte godt. hehe)



Da vi kom hjem fra gymnastik var vi dog total overskudsagtige, sønnike og jeg (måske pga. den cykelturen i dette skønne forårsmilde vejr)

Så vi gik sq igang med at bage.
Et såkaldt sodabrød, og så toppede vi den da lige med hjemmelavet smør. MUMS MUMS MUMS!!!
Opskrifterne har jeg fundet her og her
Mit bekendskab med "The fabulous baker brothers" er meget nyt. Så et program med dem i weekenden, hvor de brugte følgende opskrifter, og de har lige siden rumsteret i mit hovede. Det var vist kærlighed ved første blik.

Brødet blev ikke helt så luftigt, som det nok er meningen, og det har lidt en tildens til at smuldre. Men smagen er helt vild god. Så mon ikke, med lidt øvelse, at den nok skal komme til at sidde lige i skabet.

Smøret der i mod er bare HELT perfekt. Jeg er ellers ikke en smørpige. men mums altså.





Det blev vist lidt et "ej hvor er jeg god" indlæg. Men jeg er bare så stolt af mig selv over min gode aftensmad. ;) Og at både sønnen og jeg var så overskudsagtige her tirsdag sidst på eftermiddagen. Han hyggede sig bare helt vildt, og syntes det var SÅ sejt at han havde været med til at lave smør. 

1 kommentar: