tirsdag den 5. marts 2013

SLUT PRUT MED SUKKER


Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er MEGET afhængig af sukker.
Det er noget jeg har været i mange år. Og kg. har lige så stille listet sig på.

Men da jeg fornyligt trådte på vægten for første gang siden aborten havde jeg alligevel ikke regnet med at den sagde + 5 kg :(

Jeg har længe gerne ville droppe sukkeret. men har alligevel ikke været helt klar til at sige endeligt farvel til min (knap så) gode ven.

Nu skal det være.
Jeg har endelig fået mens igen, og vi har fået grønt lys fra klinikken til at starte i behandling igen.
Så fra på torsdag starter jeg på homoner.

Og det er lige præcis pga. dette at jeg er så motiveret for at droppe sukkeret nu. Fordi jeg er overbevist om at det vil øge mine chancer for at blive gravid.

Jeg købte fornyligt denne bog. Som jeg håber kan hjælpe mig på vej.


Og det sidste stykke chokolade er blevet nydt. Fra nu af hedder det nul slik og sodavand.


Jeg ved jeg kan klare det.
For første gang er jeg HELT klar til at sige farvel.
Det bliver hårdt, uden tvivl.
Men det bliver det hele værd..


Status er nu at jeg vejer 73 kg og er 163 cm.

6 kommentarer:

  1. Jeg hepper også på dig - har selv levet sukkerfrit (og uden stivelse generelt) i næsten et år i forsøg på at blive gravid...desværre uden effekt. Men efter en masse hormoner og masser af slik;-) har jeg nu en datter på 1,5 år. Held og lykke med projektet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :D
      Nogle gange skal man bare hjælpes lidt på vej ;)

      Slet
  2. Det går nok riktig fint, når en først har klart en uke uten søtsaker, så mister man lysten på de! Vil du utforde deg selv, kan du når du er ute og handler, gå bort til sjokoladehyllen, og gå forbi, den følelsen du får av å gå rett forbi uten å kjøpe noe, gir deg mer giv til å ikke kjøpe neste gang heller :). Til slutt burde det gå over i en mestringsfølelse som er like avhengighetsskapende som sukkeret en gang var - så er det DU som er in charge :).

    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøvede faktisk dit råd i dag, og du har helt ret. Man bliver virkelig stolt af sig selv når man går forbi yndlingsslikket, uden så meget som at overveje at købe det :D

      Slet