tirsdag den 12. marts 2013

To do uge 11 og lidt om nåle!!!

Jeg er jo startet op på homoner, og "heldige" mig er ramt af en masse "dejlige" bivirkninger.
Der i blandt kvalme, træthed og (alt for mange) humørsvingninger. (min stakkels mand altså)

Dog er det ikke lige så slemt som ved sidste behandlingsforsøg. Så det er altid noget.

Men fordi at jeg er så træt og kvalm ved jeg også at mine aftner primært kommer til at foregå på sofaen..

Så I denne uge er min mål bare at få hverdagen til at fungere. Så må jeg vende stærkt tilbage i næste uge´.

Jeg er jo ved at have været igemmen en stor del af vores rum. Mangler dog stadig en masse små områder.
Så måske jeg lige skulle lave en lille tjekliste til mig selv. for at give mig lidt bedre overblik over hvad jeg mangler.



I dag var det så første dag jeg skulle tage indsprøjtning. og det skal jeg så også de næste to dage.
Puu ha jeg bliver ALDRIG gode venner med de nåle.

Første gang vi startede i behandling havde jeg nærmest nålefobi. Derfor var jeg nærmest ved at bakke baglæns ud fra lægens kontor da hun lige ville instruere mig i hvordan jeg stak mig selv. Men hvad man ikke gør for at forfølge en drøm.... Men det lykkedes mig dengang at overvinde mig selv. Men gode venner med de nåle bliver jeg altså aldrig. Fik dog igennem graviditeten korreret min angst for nåle, da jeg i løbet af graviditeten simpelthen fik taget så mange blodprøver. Så til sidst blev det nærmest rutine.
Den sidste uge fik jeg taget blodprøver 3!!!! gange om dagen. Spørg lige om jeg lignede en stiknakoman, når man så mine arme.

Nu er jeg så kommet så langt at jeg ikke bliver panisk over at skulle stikkes, når man jeg kan kigge væk.
Der værste ved at stikke sig selv er at man bliver nødt til at kigge på nålen der bliver ført ind i huden.


Hov. det blev vist en lang smører. Tak hvis du læste med så langt.
Og rigtig god dag til alle jer der ude :D


6 kommentarer:

  1. Hvor er det uretfærdigt, at det skal være så svært for nogen at få børn! Jeg håber for jer, at det lykkes denne gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skal du have. Det håber vi også :)

      Slet
  2. Jeg føler med dig.
    Hensigten helliger som bekendt midlet - og jeres hensigt er heldigvis en af de skønneste i denne verden.
    Krydser alt, hvad krydses kan!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Vi tager imod alle de krydsede fingre vi kan få ;)

      Slet
  3. Pu ha... Nåle kan bringe sveden frem på panden af mig.
    Hvor jeg føler mig dig - og din mand :o)

    Krydser alt hvad der krydses kan og sender en masse held og lykke i jeres retning.

    Kh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have. Jeg føler virkelig også med min mand Hehe. Han er heldigvis ekstrem tolerant og ved han bare skal lade mig være hvis jeg bliver alt for hys. Hehe

      Slet